Wat zijn uw verzendtijden?

Onze verzendtijden variëren en zijn gebaseerd op de verwerkingstijd van het product voordat het in ons magazijn aankomt, plus de levertijd.

Verwerkingstijd:


Producten die zijn gemarkeerd als 'Snelle verzending' of 'Op voorraad', zijn van maandag tot en met zaterdag binnen 24 uur klaar voor verzending. Houd er echter rekening mee dat het verwerken van alle bestellingen met lenzen op sterkte 3 tot 7 werkdagen duurt, afhankelijk van het type sterkte en de kleur van de lenzen.

Voor artikelen die niet op voorraad zijn, is de inkooptijd 5 tot 11 werkdagen, 11 tot 15 werkdagen of 3 tot 4 weken, afhankelijk van de beschikbaarheid van het product en de inkooptijd van onze geautoriseerde leveranciers.

Houd er, zoals hierboven vermeld, rekening mee dat we 3 tot 7 werkdagen extra nodig hebben om lenzen op sterkte te verwerken.

De sourcing tijd wordt aangegeven op de productpagina (zie hieronder):



Als het artikel op voorraad is, wordt het gemarkeerd als ''Op voorraad - Klaar voor verzending'' of is het voorzien van een vliegtuig symbool:




Houd er rekening mee dat vanwege de beperkte beschikbaarheid er vertragingen kunnen optreden bij sommige modellen die niet op voorraad zijn. In dit geval zullen we u onmiddellijk per e-mail op de hoogte stellen en u alternatieve opties aanbieden.

Zodra het artikel in ons magazijn aankomt en verzendklaar is, wordt het binnen 24 uur verzonden.

Tijd om te bezorgen:

We hebben verschillende verzendlocaties over de hele wereld, waaronder Italië, Hong Kong, Australië en de VS. We zullen uw bestelling verzenden vanuit een van onze 4 logistieke faciliteiten, afhankelijk van waar het product oorspronkelijk vandaan komt. Ons doel is om het product zo snel en efficiënt mogelijk bij u te krijgen!

De levertijd is een aanvulling op de inkooptijd van uw bestelling en begint vanaf de datum waarop we de bestelling verzenden. Zodra we uw bestelling verzenden, ontvangt u een e-mail met de tracking informatie.

Internationale leveringen vergen doorgaans evenveel tijd als binnenlandse leveringen.



Regelmatige levering:

De levertijd bedraagt doorgaans 5-10 werkdagen. Voor adressen op afstand kan het een extra week duren voordat het product wordt verzonden, afhankelijk van de locatie en de vereiste transportmethode.

Express levering:
Express levering is beschikbaar voor geselecteerde producten tegen een extra vergoeding. Indien beschikbaar, ziet u de optie tijdens het afrekenen met de details van de verzendkosten en de verwachte levertijd.

Uitzondering: Houd er rekening mee dat voor Seychellen en Brazilië de reguliere levertijd ongeveer 15 tot 30 werkdagen is.

Koeriers die wij gebruiken:

Standaard levering: Sprintpack, Aramex, Royalmail, RPX, USPS, DHL
Express levering: DHL Express, FedEx, UPS, Aramex, RPX

Kan ik een specifiek koeriersbedrijf aanvragen voor het verzenden van mijn bestellingen?

Omwille van logistieke factoren kunnen we geen keuze beloven in een bezorgbedrijf. We raden u echter aan om uw zorgen met ons te delen, zodat we u de best mogelijke service kunnen bieden en u een oplossing kunnen bieden.

Kunnen de artikelen op een Postbus/APO/FPO-adres bezorgd worden?

We verzenden naar alle geldige postbussen en militaire adressen via lokale koeriers. We raden u echter aan een fysiek adres als uw verzend bestemming te gebruiken om een veilige levering met express koeriers te garanderen. Houd er rekening mee dat tijdens de pandemie veel lokale postdiensten zijn opgeschort.

Annulering tijdens verzending:

Als je besluit de bestelling te annuleren of een artikel wilt terugroepen, houd er dan rekening mee dat het proces 2 tot 3 weken kan duren en we vragen vriendelijk om je geduld. Houd er ook rekening mee dat een terugroepactie mogelijk niet langer mogelijk is als het artikel al wordt verzonden, en dat we mogelijk moeten wachten tot het artikel naar ons is teruggestuurd. In dit geval kunt u het pakket bij aflevering weigeren.

Houd er rekening mee dat we over het algemeen geen verzendkosten terugbetalen, omdat de extra verzendkosten in rekening worden gebracht.


Pakket niet ontvangen:

Als je bericht krijgt dat het artikel is afgeleverd, maar het nog niet heeft ontvangen, en er is 72 uur lang geen tracking-update geweest, controleer dan eerst of het bij je buren is afgeleverd. Mocht je het pakket toch missen, neem dan contact met ons op, zodat we een onderzoek kunnen starten met de koerier.

Houd er rekening mee dat we aanvullende formulieren en documenten kunnen vragen wanneer u aangeeft dat een artikel niet is geleverd.

Douanerechten:


Als er invoerbelastingen worden geheven, kunt u er zeker van zijn dat we deze kosten dekken. Meer informatie over de procedure vind je hier in onze FAQ.

Uitzondering: Helaas betalen we geen Braziliaanse douanerechten of belastingen terug. Vanwege de Braziliaanse handel regelgeving zijn alle klanten in Brazilië volledig verantwoordelijk voor eventuele douanerechten of belastingen.

U kunt uw factuur met de order-ID, het trackingnummer en het e-mailadres hier downloaden voor het geval de douane dit vereist: www.smartbuyglasses.nl/invoice

Houd er rekening mee dat elk land zijn eigen importbeleid heeft. Lokale douanebeambten zullen willekeurige controles uitvoeren waarbij soms persoonlijke documenten nodig zijn als onderdeel van het inklaringsproces.

Bestelling volgen:


U kunt de status van uw bestelling hier volgen op onze tracking pagina: www.smartbuyglasses.nl/order